Kinga meg a Nia

nga_4684.jpg

2010 óta tanítom a Niát. Nia lépéseimet Helen Terry terelgette itthon, és az Egyesült Államokban. A Nia egy táncalapú mozgás, amiben magadra találhatsz. Miközben arra figyelsz, hogy mit üzen a tested, a lelked és az elméd is megpihen. A Niában örömöt, energiát, gyógyulást, felszabadultságot, testi, lelki, szellemi, érzelmi jólétet és nem utolsó sorban, közösséget is találhatsz.

Óráim

Hétfő 19:00-20:00 Gyógyító Nia - Brezina Kinga Online

Kedd: 18:00-19:00 Nia - Nia Otthon Prémium

Szerda: 10:00-11:00 Gyógyító Nia - Nia Otthon Prémium

Csütörtök 18:00-19:00 Nia - Brezina Kinga - Online

Szombat: 8:00-9:00 Nia - Brezina Kinga - Online

Aktuális


Január 16-án, 15 órakor Nia 5 Stages órát tartok, FB Live-on. Fókuszban a kezek.

Jelentkezés: niakinga@gmail.com

 

Megjelenések

2016.02.25. 15:57 KingaNia

Fehér, kék, barna - fekete

Címkék: Nia Nia Budapest Nia Technique KingaNia Nia tánc Nia óra Nia edzés Brezina Kinga dance fitness

Itt vagyok:) Amikor el kezdtem írni ezt a blogot, annak az volt a fő kiváltó oka, hogy egy évvel azelőtt lettem fehér öves Nia tanár, akkoriban döntöttem úgy, hogy ezt fogom csinálni, veszek egy jó nagy levegőt. Az a jó hírem van, hogy ezt azóta se bántam meg. Sőt:) Átmentem annyi mindenen, amin nadrágkosztümös, céges autós nőként sosem mentem volna át. Volt benne óriási lejtmenetnek tűnő masszív tanulási szakasz, felhők fölött hasító szárnyalás, főnix-életérzés, volt sírás, volt valami hihetetlen mennyiségű nevetés. Lettem először fehér öves, majd kék öves, megtanultam mi a fizikai érzékelés, azután azt is, hogy milyen kapcsolatban lenni, és most február legelején barna öves lettem. Életem legjobb Nia tréningje volt, pedig van a hátam mögött már egy pár. Ezt a nyelvet beszélem, használom, élem, alkalmazom és adom át. Most először nem lettem a tréning után beteg, és ez, higgyétek el nekem, hogy nagy dolog. Eddig mindig belebetegedtem, ki kellett köhögnöm a sok lerakódott mocskot, tőlem test- és lélekidegen dolgot. Most nem volt ilyen, nem voltak lentek, sem zuhanás előtti sztratoszféra barangolások, hanem masszív el- és felemelkedés a biztos, stabil alap tudatában. Három évet vártam rá, de megérte, olyannyira, hogy a mesteremmel beszélve bátran merem állítani, hogy készen állok a feketére. Tényleg:)

scs_5889.jpg

Fotó: Schumy Csaba

Azt, hogy mennyit tanultam és mennyivel lettem több az elmúlt hat évben, lemérni nem tudom, érzékelni sem mindig. Én belül valójában még mindig az a kislány vagyok, aki olvas az iskolából hazamenés közben, vagy az a két éves, aki ellenállhatatlannak látja magát a kockás ruhájában, akárcsak a nagyon boldog egyetemista, aki ötöst kapott a harmadéves irodalom szigorlatán, miközben más lettem, más vagyok, épp úgy, mint a kaleidoszkópban minden csavarintás után összeálló csillogó képzetek. Amit a barna öves tréningnek és a mesteremnek, Helen Terry-nek köszönhetek, hogy még jobban vagyok magammal. Mindenemmel. Nagyon munkás év van a hátam mögött, nagyon vidám és sokszor meglepő. Amikor pár éve egy barátom megkérdezte, hogy képesnek érzem-e magam arra, hogy teljesen új nő váljon belőlem, emlékszem a riadalomra, ami átfutott bennem - ennek most már nyoma sincs: nem félek a félelemtől, tudom, hogy nem tart örökké, tudom, hogy illúzió. Ami valóságos, attól nem kell félni, az a partnerem az adott táncban. Lettem, ami voltam mindig is: nő. :) Igazi. Teljes. És még nem vagyok a tapasztalások közepénél sem :) Kívülről nem tudom, hogy mi látszik mindabból a munkából, amit önmagamba tettem, csak elképzelni tudom, hogy a stúdió, a heti sok óra valamiféle lenyomatot adhat, de a valódi, a kozmikus fizetség, ahogy Nia nyelven mondjuk, az én magam vagyok, önmagamnak, a férjemnek, a gyerekeimnek, a családomnak, a barátaimnak, a tanítványaimnak. 

12063432_732121253559456_4089943280903829175_n.jpg

Ha adnék tanácsot annak, aki most lép erre az útra, legyen az Nia tanítás, vagy önmaga megtalálása, hogy az mi lenne? Az, hogy soha ne becsülje le a saját megismerés-vágyát, ne altassa el, és ne áltassa önmagát, hogy elég.  Soha, de soha ne dőljön hátra, hogy most már tudja, hogy ebben neki újat nem tudnak mutatni. Dehogynem, mindig, és mennyivel egyszerűbb magamtól tanulni, mint hogyha oda rángat az élet a tanulandóhoz. Amit meg kell őrizni és használni, az a rácsodálkozás képessége, a gyermeki kíváncsiság. Nia tanárként még annyit teszek hozzá, hogy ott a tested, tehát használd. Fülelj, hogy mit üzen, ne tegyél rajta erőszakot. Ha tiszteled a tested, a spirituális ébredésed is egyértelmű lesz, ráadásul nem fog fájni. Leírva tudom, hogy egyszerű, hidd el, végigcsinálni is az. Én ráléptem erre az útra és nem volt még perc, hogy megbántam volna, még akkor sem, amikor a régit elhagyni baromira fájt mondjuk. Tudtam, hogy megéri:) Nincsenek nagy titkok, a Niát például a mai napig tanulom. Az óráim mellett, másfél-két órát foglalkozom vele naponta, ha lehetőségem van rá, megyek, hogy nemzetközi mesterektől tanuljak. Amit testvérként érzékelek, mármint ami a Niát illeti, annak utána olvasok, vannak kedvenceim, akiknek iszom a tudását, még olyan is, akiét az Instagramon keresztül "szerzem be". :) Úton vagyok, állandóan úton, és ez a lényeg. Nő vagyok, befogadó és átadó - áramoltatok és ahhoz elengedhetetlen a mozgásban levés, legyen az testi, szellemi, érzelmi vagy akár spirituális. 

Tanácsok helyett azonban boldog és bátor kalandozást kívánok Neked, aki ezeket a sorokat olvassa. Bízván bízom benne, hogy még sok közös táncunk lesz ezután is, számíthatsz rám ezekben :)

img_6527.JPG

komment

süti beállítások módosítása